Головна » Гіди по здоров'ю » Розсіяний склероз » Генетика і розсіяний склероз

Генетика і розсіяний склероз

Відкрита група генів, що викликають розсіяний склероз

• Це відкриття може стати основою для розробки нових методів лікування розсіяногосклерозу.
  • Автор: Шарлен Лейн
  • В ході найбільш всебічного на сьогоднішній день дослідження, пов'язаного з вивченням розсіяного склерозу, був виявлений кластер генів, розташований на 6-й хромосомі і грає найголовнішу роль у розвитку цього захворювання.

На думку вчених, отримані дані в кінцевому рахунку допоможуть медикам в розробці оптимальних методів лікування розсіяного склерозу.

Директор Центру генетики людини при університетіДьюка в Дархем (штат Північна Кароліна) д-р Маргарет Перікек-Венс каже, що дані попередніх досліджень також вказували на те, що дана ділянка 6-ої хромосоми відіграє певну роль у розвитку розсіяного склерозу.

«Принципова відмінність отриманих нині результатів полягає в тому, що тепер ми знаємо, що ці гени відіграють головну роль - ніякі інші гени не мають такого значного впливу на розвиток розсіяного склерозу», - зазначає вона.

Наявність цих генівще не означає наявності РС

За словами д-ра Перікек-Венс, у людини з даними генним дефектом зовсім не обов'язково розвинеться розсіяний склероз. «Наявність такого дефекту, проте, збільшує схильність до нього», - додає вона.

ЗаЧерез це вона не вважає за доцільне обстеження пацієнтів на наявність цих генів.

За даними Американського товариства розсіяного склерозу, їм хворіють близько 400 000 американців. У масштабах усього світу число тих, хто страждає цим хронічним захворюванням головного та спинного мозку, може досягати 25 млн. чоловік.

У здорових людей нервові волокна оповиті захисною оболонкою, званої мієліном. При розсіяному склерозі миелиновое покриття запалюється і руйнується, внаслідок чого утруднюється проведення нервових імпульсів. Це може призводити до порушення контролю над м'язами, м'язової слабкості, порушень зору, координації рухів, чутливості, зниження пам'яті та інтелекту.

До розвитку РС причетні гени і навколишнє середу

Як говорить д-р Перікек-Венс, ніхто точно не знає, від чого розвивається розсіяний склероз. Вважається, що він виникає в результаті складного впливу генетичних факторів і факторів зовнішнього середовища.

Розташовані на 6-й хромосомі гени, зв'язок яких з розсіяним склерозом встановлена ??в ході дослідження, відносяться до так званого головному комплексу гістосумісності.

«Ці гени відіграють найголовнішу роль у забезпеченні здатності організму відрізняти власні клітини від привнесених ззовні чужорідних об'єктів, таких як бактерії та інші мікроорганізми, - говорить д-р Перікек-Венс. - Коли ця система дає збій, імунна система може почати атакувати власні тканини організму, як це відбувається при розсіяному склерозі ».

В ході даного дослідження, звіт про який був представлений на що відбувся тут щорічному засіданні Американської неврологічної асоціації, використовувалися найсучасніші методи, що дозволили проаналізувати генетичну інформацію 730 сімей, що мають у своєму складі двох або більше хворих на розсіяний склероз.

За словами д-ра Перікек-Венс, наступним кроком має стати вивчення інших генів, які можуть грати більш скромну роль у розвитку розсіяного склерозу.

Д-р Генрі Мак-Фарленд, керівник неврологічного відділення Національного інституту неврологічних захворювань та інсульту в Бетесде, назвав ці результати «значними».

«Відкриття цих генів дає поштовх до отримання нових ключів до розгадки причин розсіяного склерозу і розробці нових методів його лікування», - сказав він.